Gyalogolj mindennap!

setalok

Gyalogolj mindennap!

Hitted volna, milyen elképesztő ereje van a gyaloglásnak?
Sokszor a legegyszerűbb megoldások a legjobb megoldások is egyben. És ami a testmozgást illeti, ez pontosan igaz a gyaloglásra is. Egyszerűen csak el kell indulni, nem szükséges semmiféle speciális felszerelés, kondi, csak elhatározás kell. Rengeteg tanulmány íródott a gyaloglás fantasztikus jótékony hatásairól, így ha tehetjük, sétáljunk nagyokat.

Csökkenti a fájdalmat

Akinek az élete tele van stresszel, számára a gyaloglás sokszor felér egy terápiával: a sétálás közben az ember nem a megszokott, hanem más ingerekre figyel, kiszellőzteti a fejét, akárcsak néhány percre is, de megszűnnek a nyomasztó gondok, gondolatok.

A séta során javul a fizikum, erősödnek a csontok, izmok, a tüdő friss oxigénnel teli levegőhöz jut. A megfigyelések, kutatások szerint, azoknál az embereknél, akiknek begyulladt a térdízületük (és ez bizony fájdalommal járt), heti 3 órás sétával a kellemetlen panaszok, fájdalmak 50 százalékkal csökkentek. Azoknál a nőknél, akik a menopauza után is hetente négy órát gyalogoltak, 40 százalékkal csökkent annak az esélye, hogy egy baleset, vagy egy esés következtében eltörjön a csípőjük.

A gyalogosan közlekedők boldogabbak

Egy másik felmérés során a szakértők arra a következtetésre jutottak, hogy a kutatásban résztvevő pesszimista, depresszióra hajlamos emberek negyede arról számolt be, hogy már egy kevés séta után javult a közérzetük, jobban érezték magukat a bőrükben. Ahogy növelték a séta, illetve gyaloglás idejét, javulásról már az alanyok fele számolt be. A gyalogos mozgás megnyugtatja az idegrendszert, egy kiadós séta után pedig akár euforikus hangulat is kialakulhat a sétálókban.

Egészségvédő hatása van

Egyes kutatások azt állapították meg, hogy a rendszeresen gyalogosan közlekedőknél közel 50 százalékkal is csökkenhet a szívbetegségek kialakulásának esélye. Azoknál az időseknél, akik két lábon mentek el bevásárolni, kisebb volt a demencia, illetve az Alzheimer-kór előfordulása. A cukorbetegek kezelésében is sokat segíthet a gyaloglás, hiszen egy statisztikai kimutatás szerint a gyalogos cukorbetegek 60 százalékának sikerült javítania egészségi állapotán, oly mértékben stabilizálódott a vércukorszintjük, hogy már csak minimális kezelésre volt szükségük. A Harvard Egyetemen 12 évig kísértek figyelemmel gyalogosan közlekedő embereket, és arra jöttek rá, hogy esetükben 23 százalékkal kevesebb volt az elhalálozási ráta, a nem gyalog közlekedőkhöz viszonyítva.

Akkor indulhatunk?

Forrás: filantropikum.com

 

Author Info

Gitta

No Comments

Comments are closed.

Facebook